« امّ الامراضی به نام یبوستعفونت باکتریایی واژن چیست؟ »

درمان خانگی عفونت باکتریایی واژن
درمان عفونت باکتریایی واژن در طب سنتی به کمک گیاهان و برخی روشهای دیگر خانگی انجام می شود. برخی از این درمان ها موثرتر از سایر درمانها هستند. اگر چه میزان اثربخشی داروهای خانگی شاید به اندازه داروهای تجویزی نباشد، اما بسیاری از آنها فاقد عوارض جانبی داروهای تجویزی هستند. برخی از روشهای خانگی درمان واژینوز باکتریال عبارت است از:

• ماست
ماست یک پروبیوتیک طبیعی است، یعنی سرشار از باکتریهای مفید است. زمانی که ماست می خورید باکتری های مفید وارد بدنتان می شوند و به تثبیت تعادل محیط واژن و دفاع در برابر باکتری های مضر کمک می کنند. مصرف حداقل یک وعده ماست در روز برای درمان یا پیشگیری از عفونت باکتریایی واژینال توصیه می شود.

• پروبیوتیک
بجز ماست، مکمل های پروبیوتیکی زیادی در دسترس هستند. طبق یک مطالعه معتبر ارائه شده، شواهدی وجود دارد که مصرف روزانه مکمل های پروبیوتیکی می تواند به پیشگیری و درمان واژینوز باکتریایی کمک کند. در صورت ابتلا به واژینوز باکتریایی، مصرف روزانه پروبیوتیک ها به صورت شربت یا قرص برای درمان و پیشگیری از موارد جدید این بیماری موثر خواهد بود. آنتی بیوتیک می تواند هم باکتری های مفید و هم مضر را از بین ببرد. بنابراین با استفاده از مکمل های پروبیوتیک و ماست می توانید بار دیگر باکتری های خوب را وارد بدنتان کنید.

• سیر
سیر داراي خواص ضد باکتریایی فوق العاده ای است و مدتهاست به عنوان یک داروی خانگی برای واژینوز باکتریال بکار برده می شود. در یکی از مطالعات معتبر، مصرف قرص مکمل سیر به عنوان یک گزینه درمانی واژینوز باکتریایی توصیه شده است.

• هیدروژن پراکسید (آب اکسیژنه)
تحقیقات انجام شده نشان داده است که شستشوی واژن به مدت یک هفته با محلولی که حاوی یک انس ( 03/0 لیتر) هیدروژن پراکسید است، به خوبی داروهای سنتی می تواند عفونت باکتریایی واژن را درمان کند. این روش درمانی بسیار ارزان بوده و عوارض جانبی آن ناچیز است.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 1 تیر 1399


فرم در حال بارگذاری ...