« سرماخوردگی و آنفولانزا درمانی با شیر زردچوبه بر مبنای طب سنتیمواد آرایشی مضر بر مبنای طب سنتی »

 کرونا و داروی امام کاظم(ع)

از وقتی بیماری کرونا وارد کشور شد و شیوع پیدا کرد، همه به دنبال راه کاری برای درمان این بیماری بودن. یکی از داروهایی که خیلی معروف شد و تونست جای خودش رو بین خیلی‌ها باز کنه، داروی امام کاظم (ع) بود.

روش تهیه و نام این دارو که ترکیبی از هلیله سیاه، شکر سرخ و مصطکی یا رازیانه هست اولین بار در کتاب طب الائمه و به نقل از امام کاظم علیه السلام وارد شده. به این صورت که در فصول #گرم سال از #رازیانه و در فصول #سرد سال هم از #مصطکی در ترکیب این دارو استفاده میشه.

مرحوم عقیلی خراسانی نویسنده کتاب مخزن الادویه در موضوع #هلیله، درباره برخی از خواص این ترکیب معجزه‌آسا نوشته:

این ترکیب برای تقویت معده، مغز، ذهن و قدرت حافظه و همینطور باز کردن گرفتگی‌ها و در درمان انواع #سردرد، #مالیخولیا، وسواس و حالت تهوع و کاهش شدت سودا که از سوختن صفرا باشه مفیده.

ضمن اینکه در #شفافیت رنگ صورت و استسقاء و انواع #بواسیر هم نافعه.

 #روش_مصرف این دارو که امروزه به نام #داروی_ایمنی معروف شده و خیلی‌ها هم اون رو به نام داروی زمستانه و تابستانه میشناسن به این صورت هست که در #ابتدای_فصل_گرم سه ماه و در هر ماه سه شب پشت سر هم و در #ابتدای_فصل_سرد هم سه ماه و در هر ماه سه شب، پشت سر هم نیم ساعت قبل از خواب میل میشه.
بعد از خوردن این دارو دیگه نباید چیزی خورد تا اثربخشی دارو کاهش پیدا نکنه.

 نکته جالب اینکه دانش امروز هم روی اثرات هلیله سیاه برای تقویت سیستم ایمنی موش‌ها آزمایشاتی انجام داده و این مطلب رو در مقاله‌ای به چاپ رسونده که برای مطالعه بیشتر می‌تونید به اون مراجعه کنید:

 https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09540105.2015.1055554


موضوعات: بدون موضوع
   جمعه 6 تیر 1399


فرم در حال بارگذاری ...